קלסר, או בעברית יפה אוגדן, מלווה אותנו לאורך השנים עוד מכיתה א’ ועד היותנו אנשים בוגרים.
בעוד שבבית הספר ילדים נוהגים להביא קלסר אחד עבור שמירת דפים ששייכים למגוון נושאי לימוד, הרי שאנשים מבוגרים נוהגים להחזיק יותר מקלסר אחד עבור מגוון נושאים, ולו על מנת שיהיה יותר נוח להתמצא.
כיוון שהקלסר מלווה אותנו לכל אורך החיים ויש לו ביקוש רב, ניתן למצוא מגוון גדול של קלסרים, כאשר בין היתר ניתן למצוא קלסר קטן (A5), קלסר גדול (A4), קלסר מחומר פוליפרופילן, קלסר מקרטון עבה, קלסר עם כיסוי שקוף לשם העברת מסר שיווקי, קלסר עם הדפס אישי וקלסר עם גב צר לצד קלסר בעל גב רחב.

 

אפשרויות תיוק
 

לצד ההיצע הגדול, יש להבין מה נכון עבור איזו מטרה, ורק בהתאם לנתונים לקבל החלטה.
כך למשל אם הצורך קשור לשמירת דברי דואר יומיומיים (כגון חשבונות, קבלות ומשכורות), הרי שרצוי לבחור בקלסר A4 בעל גב רחב, ולו כיוון שמדובר בגודל סטנדרטי שניתן יהיה להמשיך לאגור בו מסמכים לאורך שנה שלמה מבלי שתיווצר צפיפות.
יש מי שנוהגים לעשות סדר בתום כל שנה ולהעביר את החומר שנאסף לשקית ייעודית או לתיוק קבוע יותר, ויש מי ש"מייסדים" קלסר חדש עבור השנה העתידה להיפתח.
כמו כן, מוטב לרכוש עבור צרכי העבודה מספר קלסרים זהים (אך בגוונים שונים), ולו על מנת ליצור סדר בעין לצד התמצאות נוחה, כך שניתן לדעת שאת פניות הלקוחות שומרים בקלסר הכתום, את התעודות השונות שומרים בקלסר החום, ואת החומר השיווקי שומרים בקלסר הירוק.

 

 

התמצאות קלה בשטח
 

כאשר בוחרים קלסרים לשימוש משרדי עבור מקום עבודה, חשוב להקפיד על שלושה פרמטרים: יעילות, התמצאות ושמירה לאורך זמן.
מכאן שמומלץ לרכוש קלסרים גדולים וזהים, אך בצבעים שונים, כאשר בגב הקלסר יש מקום ייעודי עבור תיוג.
באופן שכזה ניתן לשמור על חזות אחידה שתורמת לתחושת הסדר, וניתן להתמצא ולדעת במהירות היכן לתייג כל דף, בהתאם לצבע הקלסר ולמלל שמופיע על גבי התגית שלו.

 

 

מגוון אפשרויות
 

כאמור, כיום ניתן למצוא קלסרים ממגוון חומרים, כך שבין היתר יש קלסרים מקרטון לצד קלסרים מפלסטיק צבעוני אטום או בדרגות שקיפות שונות.
כיוון שחומר עסקי עשוי להיות חשוב, והרס שלו עשוי לכלות יום עבודה של כמה עובדים – ואף יותר מזה, מומלץ להשקיע מעט יותר ולקבל הרבה יותר, כלומר מומלץ לבחור בקלסר מצופה פלסטיק, ולו עבור הגנה מרטיבות.
בנוסף, ניתן לבחור בין מנגנון תיוק מתרומם לבין מנגנון מתרומם שנפתח לצדדים, אך פה כבר מדובר בהעדפה אישית. לפגישות ולכנסים ניתן לרכוש תיק – אוגדן מסמכים ששעסקים רבים משתמשים בו למוצרי פרסום.