כל עסק בכל תחום פעילות מתמודד עם הרבה מאד תחרות. הוא צריך להשקיע מאמצים בלתי מבוטלים על מנת למשוך אליו תשומת לב חיובית וגם להתבלט ביחס לעסקים אחרים.
פרסום אפקטיבי הוא מילת המפתח בדרך להגשמת המטרה, כאשר כיום יש לא מעט אפיקים שחשוב לפעול בהם.

 

 

מוצרי פרסום
 

את סקירת הדרכים לשיווק העסק נתחיל עם מוצרי פרסום למיניהם. ברמה הכללית, אלה הם מוצרים “רגילים” אשר כוללים על גביהם את שם העסק, את הלוגו שלו ולפעמים גם מסר שיווקי.
את המוצרים האלה נהוג להעניק ללקוחות הפוטנציאליים או הקיימים בנסיבות שונות, במטרה לעורר אצלם תחושות חיוביות כלפי העסק (כי כל אחד אוהב לקבל מתנות) ולהביא לכך שהוא יהיה במודעות שלהם תמיד.

חשבו לדוגמה על עט, על דיסק און קי או על מגנט למקרר שבהם האדם צפוי להיתקל או להשתמש לא מעט פעמים. כמובן, מומלץ להצטייד בכרטיסי ביקור מעוצבים היטב של העסק ולחלק אותם ללקוחות בנסיבות המתאימות.
ואם בחלוקה עסקינן, פלאיירים המונחים בתיבת הדואר יכולים לעשות יופי של עבודה.

 

 

איך אפשר בלי האינטרנט?
 

במאה ה-21 העסקים אינם יכולים לחשוב אפילו על פרסום ושיווק בלי להכניס לתמונה את האינטרנט – הזירה הכלכלית המרכזית והמקום שבו כל אחד מאיתנו פועל.
רצוי שהעסק יחשוב על הקמת אתר אינטרנט, שיביא לכך שיפגין נוכחות במרחב המקוון.
אתר האינטרנט יכול ללמד את הגולשים על העסק (שירותים, יתרונות וכן הלאה), להדגיש את הייחודיות שלו וגם לשמש אמצעי לתקשורת בין הגולשים/הלקוחות לבין העסק.

פרסום בפייסבוק הוא כלי אפקטיבי ויעיל מאד בעידן שלנו עבור בעלי עסקים .
בעלויות מינימליות שלעיתים אינן קיימות כלל (עמוד עסקי אינו דורש תשלום לפייסבוק על הקמתו) ניתן להקים עמוד עסקי ובו העסק יכול להציג את עצמו, לפרסם פוסטים עליו ועל תחום הפעילות שלו, להציע מבצעים או תחרויות ולתקשר עם קהל הגולשים.
עמוד הפייסבוק צריך להיות מתופעל היטב, מעניין ובעל ערך מוסף.

 

 

פרסום מקומי
 

עסקים רבים פונים קודם כל לקהל היעד באזור הגיאוגרפי שהם ממוקמים בו. יש לא מעט דרכי פרסום להגיע אל אותו קהל מוגדר.
זה מתחיל, כמובן, עם שלטי החוצות, שהם לרוב מקומיים (גם אם לא בכל המקרים). שלטים אלה אינם זולים להפקה, אבל מנגד הם מבטיחים חשיפה מרשימה מאד לעסק.
העסק יוכל לפרסם את מרכולתו גם במקומונים הזמינים כמעט בכל עיר או רשות מקומית בישראל.
כידוע כיום שהמקומון הממוצע כולל הרבה יותר פרסומות מתוכן חדשותי, כשרבים מאלה שקוראים מקומון עושים זאת כדי להיחשף לאותם נותני שירותים פוטנציאליים.

 

 

ההמלצה: לפעול ביותר מחזית אחת
 

הצגנו כאן רק חלק מאפשרויות הפרסום המגוונות כל כך העומדות כיום לרשות עסקים.
ההמלצה הכללית המועילה ביותר היא לחשוב באופן חיובי על לפחות חלק מהן, מכיוון שכלל האצבע בדרך לפרסום היעיל הוא פעילות בכמה שיותר חזיתות (בטח בעידן של ריבוי פלטפורמות כמו העידן הנוכחי).
העסק אינו יכול לנוח על זרי הדפנה אפילו רגע אחד, ועליו לפרסם במגוון רחב של מקומות באופן תדיר במטרה להישאר בתודעה של הלקוחות בכל עת.