כל אחד מאיתנו שביקר באירוע כזה או אחר, זכה לצאת ממנו, לרוב, עם מזכרת מיוחדת. זה יכול להיות אירוע אישי, חתונה, בר מצווה, בת מצווה, ברית או יום הולדת, וזה יכול להיות אירוע מסחרי, עסקי, שיווקי או אפילו אירוע פוליטי. מזכרות לאירועים הם מוטיב הולך וחוזר בכל אירוע כיום, כשעם הזמן אנחנו יכולים לראות שהמזכרות משתנים ומקבלים אפיונים שונים.

אם בעבר היה נהוג להציג מזכרות ספציפיות ויחסית פשוטות, כמו חולצות, כובעים, עיטים או ברכות אישיות, הרי שכיום אנשים שמגישים מזכרות באירועים שלהם, כבר עושים זאת בצורה הרבה יותר רחבה, מציעים מגוון רחב יותר של מזכרות ולא פחות חשוב, הם בוחרים מזכרות עם מאפיינים אשר יותר קרובים גם לאופי האירוע מחד, וגם לאורחים אשר מקבלים אותם מאידך.

כך למשל, אנשים שמגיעים לאירועים בעלי מאפיינים דתיים או מסורתיים, זוכים לקבל מזכרות לאירועים שיש בהם אכן הקשר דתי, למשל ספרונים קטנים עם תפילות, מחזיקי מפתחות עם תפילות, ספר זמירות ועוד. הרעיון הוא לשלב שאדם אשר מגיע לאירוע כזה, מצפה לקבל מזכרת עם מאפיין שקשור לאירוע ולא מאפיין אחר, מה עוד שהוא עצמו כנראה אדם מסורתי, לכן מזכרת כזו יכולה בהחלט להתאים לו.

לעומת זאת, באירועים שיווקים אנחנו נזכה לקבל מזכרות בעלי מאפיינים שיווקים. למשל, מחזיקי מפתוח, קלסרים, גדג’טים ועוד מגוון רחב של מזכרות שעליהם מצוין שם העסק, פרטי התקשרות ומוטיבים אחרים של שיווק ומוצרי פרסום אחרים. הרעיון הוא שבכל פעם שהאורח ישתמש במוצר, הוא יראה את שם החברה ופרטי ההתקשרות שלה. כך הם תמיד יהיו מול עיניו והוא ידע למי לפנות בשעת הצורך.

 

 

אילו מזכרות לאירועים פופולאריות כיום
 

אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מזכרות פופולאריות כיום, מהן נוכל לבחור מזכרות למגוון של אירועים על פי בחירתנו:

 

פתרונות אחסון

מזכרת ראויה מאירוע שיווקי או מכירתי, הוא פתרון אחסון. זה יכול להיות פתרון אחסון קטן לחדר או למשרד, זה לא מחייב להיות משהו גדול (צריך לקחת בחשבון שהאורחים אמורים לקחת את זה איתם הביתה מהאירוע). הפתרון צריך להיות פשוט וקל לשימוש.

 

מעמדים

גם כאן מדובר על פתרון יעיל ופשוט שניתן להשתמש בו בבית או במשרד. מזכרת זו יכולה להתאים בכל אירוע, החל מאירועים אישיים וכלה באירועי מכירות מסוגים שונים. הכל תלוי בסוג ובעיצוב המעמד.

 

שעונים

מזכרת שנהוג לתת גם כמתנות פרידה וגם במסגרות שונות של אירועים היא שעונים ממותגים. שעון עם שם החברה על גבי המחוגים השונים.

 

כיסוי למכשירים

אחד המזכרות האהובות ביותר כיום, מדובר על כיסוי לפלאפון בעיקר. מזכרת שימושית ופשוטה, שמזכירה מבחינה שיווקית את אותו כיסוי נגד השמש לרכב שהיה נהוג לתת בעבר באירועים רבים.

 

מחברות ופנקסים 

מזכרת יותר אישית, מחברת ממותגת או פנקס יפה, בו המארחים של האירוע כותבים מספר מילים על הכריכה או בעמוד הראשון, ומשאירים את שאר הדפים ריקים לשימוש עבור האורחים.